Sunday, March 05, 2006

BALADA SEMANGAT LAMINA ORANG YANG DETERMINED

"Kalau aku cakap nak jadi pemain bola, aku tetap nak jadi pemain bola"
Ini mungkin apa yang diucapkan oleh Akmal Rizal atau Titus James Palani.

"Kalau aku cakap nak jadi ahli politik, aku tetap nak jadi ahli politik."
Ini mungkin apa yang diucapkan oleh Semi Value.

"Kalau aku cakap aku nak Buli Balik, aku tetap akan Buli Balik."
Ini mungkin apa yang diucapkan oleh Afdlin Shauki.

"Kalau aku nak mengorat Hannah Tan, aku tetap akan mengorat Hannah Tan."
Ini mungkin apa yang diucapkan oleh Kaki Cucuk Langit.

"Kalau aku nak kahwin satu lagi, aku tetap akan kahwin satu lagi."
Ini mungkin apa yang diucapkan oleh orang tua 'kutuk nak mampus tak sedar diri rumah kata pergi kubur kata mari' yang ada hasrat nak kahwin lagi.

"Kalau aku nak naikkan harga minyak, aku tetap akan naikkan harga minyak."
Ini kata Menteri yang bertanggungjawab 'mengawal' harga minyak.

"Kalau aku tak nak naik kapal terbang, aku tetap tak kan naik kapal terbang."
Ini mungkin apa yang dikatakan oleh Dennis Bergkamp yang takut naik kapal terbang.

"Kalau aku tak nak komen lagi, aku tetap tak nak komen lagi."
Ini mungkin apa yang dikatakan oleh CT Nurhalijah.

"Kalau aku cakap Semuanya OK, maknanya Semuanya OK."
Ini mungkin apa yang dikatakan oleh seorang Menteri Besar dan Menteri Kerja Raya.

"Kalau aku cakap nak jadi penyanyi, aku tetap nak jadi penyanyi"
Itu mungkin cakap Mawy yang nak jadi penyanyi.

4 Comments:

Blogger -zaza:o:binxz- said...

y d spelling mawy? hahahah

neways, bukan nak backing dia tapi sebab kesian nak gak cakap.

dia kata masa dapat anugerah bintang fofular dia nak jadi dj je masuk af3, tapi sekarang tatau apa yg dah jadi.

kira dia dah menyelamatkan dirila dari statement kau hahah
*puff*

2:58 PM  
Blogger muteaudio said...

BTW my good friend muteaudio telah berkesempatan 'mengarah' Mawi dan Rosyam. Rasa 'powderful' pulak bila mengarah orang popular ikut cakap kita dan buat itu ini.

6:32 PM  
Blogger -zaza:o:binxz- said...

in a film or short film or telemovie?

wat's mute's blog eh? been long since i check out yasmin's blog osso. *very bz*

12:47 AM  
Blogger muteaudio said...

zaza,
Bukannya short film or telemovie. Just voice over for a tv commercial je sebab dia yg tulis script tu. Commercial Ali Cafe yg ada Mawi ngan Rosyam (bukan yg ada Linda Onn dan lain2 artis Ali Cafe).

http://kuihmanis.blogspot.com/

9:36 AM  

Post a Comment

<< Home